lördag 19 maj 2012

Kort - en sann vän

 Lördagmorgon igen och på väderrapporten igår lovade det att det var varmare väder på ingång - välbehövligt. Idag fortsätter jag lite på den inslagna vägen och försöker göra lite enklare kort för de som rent av gillar de minimalistiska eller inte hållit på så länge. Här visar jag ett kort som blir rätt uttrycksfullt med rätt små insatser av både material och tillväga gångssätt.
 Jag har tagit en bit cardstock som jag maskerat med post-it lappar och sedan färgat in med distressdyna, därefter har jag splashat med röd färg ovan på det och låtit torka.
 Jag gillar denna stämpeln "En sann vän..."och tycker den talar så bra för sig själv men för att förstärka den ytterligare har jag först stämplat den på det infärgade pappret och sedan gjort en vimpel och fäst snett nedanför. 
Kortet tog inte alls långtid att göra men jag tycker det blir uttrycksfullt ändå.
Material:
* Cardstock 12x6 och spillbitar
* Distressdyna "Crushed Olive"
* Glimmer Mist "Bubble gum"
* Svart vattenfast dyna
* Brads, blommor
Ha en fortsatt fin lördag!

Inga kommentarer: