söndag 27 maj 2012

Personlig almanacka

Den utlovade värmen kom! Det är ljuvligt varmt ute och här uppe i Arvika har vi visst varit varmast i landet under dagarna som gått. Barnen har badat och haft härliga utflykter under veckan med skolan.
Jag själv satt under veckan som gick på ett möte och planerade för kommande möten och insåg att almanackan tar slut när som helst. Jag har en som startar mitt i sommaren. Det var bara att kvista ner på bokhandeln och köpa en ny. Ville ju ha en som man kan fixa till själv.
 Jag skar till ett akvarellpapper som jag sedan mistade i gult, brunt och grönt. Jag inkade kanterna med Distress Peeled Paint  Därefter stämplade jag med stämpeln "Den som älskat..." Jag tycker den har så snygg stil. Jag stämplade en liten vattenkanna i ena hörnet. Bokstäverna stansade jag ut i det fina handgjorda pappret  som finns i butiken i A5 format
 Jag använde en av de ursöta tagsen från Reprint som också finns i shopen. Klistrade dit en bit filmstrip och måttband från Tim Holtz. Kugghjul och blommor ur gömmorna. Matchande band ifrån Ciza.
Hoppas ni fått lite inspiration! Ha nu en underbar Pingst allesamman!

Inga kommentarer: