onsdag 30 mars 2011

Tag i Tim Holtz anda

I Måndags kom ett brev från Tina med Tim Holtz stämplar som jag beställt. I brevet låg det en utstansad provdocka och trådrulle från Tim Holtz, i nått så oprentatiöst som wellpapp. Jag älskar när man kan ta vara på saker! Och jag älskar att sy så detta passade mej bra.

Sedan trädde jag knappar på ett snöre och satte som band i tagen.



Tagen klippte jag ut på frihand i papper från Tim Holtz paper stack, sedan sydde jag några varv på symaskinen runt den.


Jag färgade in "dockan" med distresser och stämplade med de nya stämplarna från Timpan. En liten tyllkjol och ett band i midjan.


Ett Grungeboard M som jag distressat och dragit över med lite gulddyna


Lite "tråd" på bobbinen och en nål. Knappar ur gömmorna. Crackle Paint i grönt och guld förhöjer det hela.


Måttbandet från Tim passar bra in också och det har jag bara satt fast med staples.

2 kommentarer:

Laura sa...

This is stunning x

MalinZ sa...

Marja den är jättefin. Super!!!