torsdag 31 mars 2011

Som krona på verket - en blomsterpinne

Jag älskar verkligen distresser och även om mina distress stains inte nått min postlåda ännu så var det inget som hindrade mej från att gå lös med dynor och refiller. Det resulterade i en krona med Tim Holtz inspiration



Jag färgade in akvarell papper med distress ink; Wild Honey och Rusty Hinge och en aning Bundled Sage och stämplade med textstämpeln från stämpelsetet "Papillon" från Tim Holtz med Adirondack dynan Espresso.

Jag skar ut pappersremsor och la dem dubbelt och använde symaskinen och körde zig-zag på dem



En gammal bambusticka kom till användning och fick en omgång med Distress Crackle paint. Jag dekorerade sedan kronan med gamla tryckknappar och fjärilar som är utstansade med Martha Stewarts stansar. Dessa färgade jag in med Distress Ink; Bundled Sage och Pine Needle.

Små daschar med crakle paint i guld och grönt på själva kronan och fjärilarna kändes givet


En tag att skriva sin hälsning på med ett drottningbi som jag målat med distresser. Klippte av de på pappret stämplade vingarna och stämplade de istället på OH plast och embossade dem med Hologram EP. Själva tagen har jag färgat in på samma vis som det andra pappret men stämplat med fjärilsstämplarna från "Papillon"


Halvpärlor med crackle paint pryder den lilla kronan


Det gröna bandet var vitt från början men färgades in med distress ink


Hoppas jag bidragit med lite inspiration!

5 kommentarer:

Tina sa...

Det här är den finaste krona jag sett!! Underbara färger- så säkert gjord- stilig- charmig- helt underbar!!! Marja- du äger verkligen Scrap-Sverige!!!

Anonym sa...

Kalas fint :)
Trevlig helg!
Kram

HelenaN sa...

Men så fantastiskt läcker krona, Marja!

Marie sa...

Wow vilken fin krona, hoppas det ärbra med dig, kram

Zima sa...

Ååh vilken fin krona! Jättefina färger och snygg blandning.