tisdag 7 juli 2009

Ägg

10 st små dvärg kochin ägg anlände på posten idag! Nu hoppas vi på att de har klarat sig bra under resan hit och att det ska bli små duniga kycklingar av dem.
Jag fick mina första hönor för 3 veckor sedan och insåg att det var 7 år försent!!
Det var något av det trevligaste jag gjort på länge. Jag behövde denna positiva känslan!

Direkt ville jag ha några fler och att få tag på fler levande hönor var lättare sagt än gjort och köpte mej några avelsägg av en tjej i Uppsala trakten.

Min Doris har varit lite si och så med att ligga kvar så jag har en surrogat höna på lut.. såå jag hoppas på att det ska gå bra nu.

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Å vad roligt! Hur går det med äggen, blir det något? Har du lyst dem än?
Och att bli alldeles hönstokig är plättlätt :o)

rofyllthemma sa...

Gratulerar till ditt nya hönsiga liv! Jag skaffade mina första i juni i år, och jag säger som du. Varför väntade jag så länge? Jag får en så trygg och skön känsla när jag ser på dem... Härligt!
Hälsningar Ulrika rofyllthemma