måndag 24 januari 2011

Vetevärmarhjärtan

Hade lite rött linnetyg liggandes i lådan och tänkte att det skulle passa bra till två vetevärmarhjärtan till mina egna små hjärtan Tilde och Nora.
De brukar sno min vetepåse så då kunde de lika gärna få en varsin.


Jag klippte ut 4 röda hjärtan på frihand. Sedan stämplade jag deras namn på för att det inte skulle vara någon tvekan om vem som var vems...

Sydde ihop dem med kombinerad Zig-Zag/raksöm och fyllde de med ekolgiskt helt vete.
Sedan sydde jag ihop de mindre hålen med smygsöm.
Barnen blev faktiskt jätte glada för att de fått egna påsar.


5 kommentarer:

Mylla sa...

Jag har funderat på att sy en sån själv, är det svårt att få det tätt? och var hittar jag helt vete? Fina var de i allafall!

Gela sa...

ÅÅ tack för inspirationen. Kanske dax att plocka fram symaskinen. Ha en fin fin dag/Gela

Unknown sa...

Väldigt fina hjärtan. Roligt att ha en egen med sitt namn på.

/Dorro

Maja sa...

Oj, vad fint! Och vad fiffigt med de där tryck-bokstäverna, så fint typsnitt, tycker jag! Var får man tag på sådana?

Tack för inspirationen!

Många hälsningar fr Maja!

Marja sa...

Mylla: helt vete hittar man bl a i hälsokostaffärerna.
Maja:Det är vanliga foamstamps. Man hittar det i bla scrapbutiker, men skulle tro att de ha på Panduro också

Tack för fina kommentarer!

Marja