tisdag 8 februari 2011

Symöte - Karin Kurbitz Mössa

Johanne Ländin gör otroligt vackra mönster och det är inte lätt att välja vilket man gillar mest...antagligen kommer det ända upp i fler mössor och vantar av hennes underbara alster.
Unnade mej lite nytt garn då jag skulle läggas in för operation förra veckan och det fick då bli Karin Kurbitz mössa.
Om man tycker mönstervalet är svårt kan jag säga att det inte är lättare att välja garn..
Mössan stickas i två olika garner Schoppel Wolles Admiral i bottenfärg och Zauberball.
Zauerballnystanen är som stora karameller som ligger där och frestar.... Jag valde tillsist färgkombon som fanns på mönstret.


Börjar man en gång att sticka vill man bara fortsätta för att få se nästa skiftning i garnet, och nästa...........

Det bästa med dagen idag var att jag också fick mina glasögon, så nu ser jag numera vad jag stickar.



4 kommentarer:

Maja sa...

Oj, vad vackert! Både garnet och mönstret! En riktig "smällkaramell"! Förstår att det är svårt att sluta sticka;)

Hälsningar fr Maja!

Lovisa sa...

Var får man tag på sånt roligt garn?

eddy sa...

ojojoj så fantastiskt fint! det påminner mig om ett kaleydioskåp. vad är det för garn förresten??? kul att du gillar min strandkasse också, det gjorde mig superglad att läsa din fina kommentar=)

Marja sa...

Tack alla! garnet finns att köpa bla på www.nysta.se. Men man kan googla på det och finna det på fler ställen.
Jag köpte mitt i Karlstad IRL mest för att få se det på riktigt.
Det är i alla fall mycket skönt att sticka i. Kan bli kanon fina strumpor också eftersom det blir randigt
*Marja*