lördag 23 juni 2012

Värd/värdinne gåvor

Sommaren är ju kanske den tid man träffas och umgås som mest. Man hälsar på släkten, grillar med vänner eller kvistar över till grannen på ett glas vin. Då tycker jag det är bra att ha små smarta presenter klara hemma. Här har jag sparat några glasburkar som slapp att gå till återvinningen.
 I den första har jag varvat de torra ingredienserna till en kaka. Den passar bra till nyblivna mamman som vill ha nått smidigt att slänga in i ugnen.
Jag har använt stämpeln "Nybakad" Och är man lite vitsig kunde man ge burken till en student kanske?! Det blir ju sätt läckert med de olika lagrena och hur man gör färdigt kakan står på en tag som hänger på burken.
 Till den trädgårdsintresserade har jag gjort en liten burk med frön.  Här har jag stämplat "Vattenkanna" på krympplast och hängt som berlock runt burken.
Den sista burken har jag fyllt med min egenkomponerade BBQ-rub. Det passar ju extra bra i grill tider och jag vet att det är en uppskattad present!
 Jag har stämplat med "Bestick" på tvärs på etiketten och hittade ett passande papper till detta ändamål.
Ja, det finns oändliga ideer om vad man kan fylla burkarna med. Ett gott thé, karameller, kaffebönor, torkade trattkantareller, kakor, en butelj hemgjord saft eller sylt...välj själv. Hoppas i alla fall att ni fått lite inspiration att göra era egna små presenter!

Inga kommentarer: