lördag 14 juli 2012

Stämpla på falskt linne

 Idag vill jag passa på att visa en teknik som jag gillar. Det är falskt linne. Man använder sig av ett papper typ fotopapper med högblank yta. Sedan vattenlöslig stämpeldyna, infärgningsverktyg och ett fint sandpapper.
 Färga därefter in pappret i önskade nyanser .
 Därefter tar man ett fint sandpapper, och drar i lodrät ,
 respektive vågrät riktning. Så att det bildar ett fint "vävt" utseende
 Så här ser det färdiga resultatet ut.
 Sedan stämplade jag med vintagestämpeln "Provdocka" och sedan använde jag en hörnstämpel som finns både högerställd och vänsterställd. Provdockan finns även som digistämpel.
 Det färdiga resultatet blev så här och då har jag lagt till med textstämpeln "Skickar lite magi"
 Hoppas ni fått lite inspiration. Sommaren visar ju absolut inte sin bästa sida utan man kan med gott samvete sitta inne och pyssla. Ha en fortsatt fin lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta måste ju testas! Supersnyggt!

/Nickan73a